zoekresultaten

SEA. Adverteren op Google Ads

Google AdWords leidt direct extra verkeer naar een website. En dan ook nog het verkeer dat geïnteresseerd is in het product of dienst van het bedrijf. Als je nog nooit AdWords gebruikt hebt boor je zo een nieuwe bron van potentiële klanten aan.

Wanneer je AdWords al wel gebruikt wil je waarschijnlijk meer uit je campagnes halen. Meer nieuwe klanten tegen lagere kosten per klant. Verder wil je inzicht in je concurrentie en de prestaties van zoekwoorden gebruiken voor je SEO.

 

 

Waarom Google AdWords uitbesteden?

AdWords lijkt relatief eenvoudig. Maar om in een competitieve markt een winstgevende campagne te draaien is vaak toch iets complexer. Vergeet niet dat Google bijna al zijn geld verdiend met AdWords (95 miljard dollar in 2017). Dat komt doordat het product gewoon heel goed werkt maar ook omdat ze continue bezig zijn om deze inkomsten te optimaliseren.

Een AdWords specialist kan onafhankelijk adviseren over budget, biedstrategieën, zoekwoorden, landingspagina’s en conversie. Met andere woorden; een AdWords specialist zorgt ervoor dat niet Google maar de adverteerde het maximale rendement uit een campagne haalt.

Wat doet een Google AdWords specialist?


Een goede campagnestrategie bepalen.
De input die wordt aangeleverd door het bedrijf en de doelen die gesteld worden, worden vertaald naar een campagnestrategie.
De Google AdWords account inrichten volgens een duidelijke structuur.
Aan de hand van deze strategie wordt de structuur van de campagne in het account gezet.
Toevoegen van verschillende advertentieteksten, extensies, negatieve zoekwoorden voor een efficiëntere campagne.
Onderhouden en optimaliseren van de campagne
Het toevoegen van negatieve zoekwoorden, het testen van advertentieteksten etc

Met welk doel wordt een campagne opgezet ?

 

  1. Producten te verkopen en winst te maken, leads te genereren of de bekendheid van je product of merk te vergroten
  2. De positionering van het bedrijf?
  3. Op welke producten, aankoopfase en zoekwoorden wordt de campagne gericht (en op welke juist niet)?
  4. Ga je breed inzetten om het bereik zo groot mogelijk te maken, met het risico op wat minder relevante bezoekers? Of kies je voor een gerichtere aanpak waarbij je zeer relevante bezoekers krijgt, maar het risico loopt dat je interessante kansen misloopt?
  5. Welk budget is beschikbaar en hoe kan dit het beste worden ingezet?
  6. Hoeveel verschillende producten of diensten wil je promoten en hoe wil je de campagne aanpakken.
  7. Welke acties moeten bezoekers uitvoeren op de website en hoe zorgen we daarvoor?
  8. Welke stappen zitten er nu in het aankoopproces tussen het moment dat de klant je merk voor het eerst ziet en het moment dat hij je product afneemt

 

Tip: wil je na een maand al winstgevend zijn? Begin dan gewoon niet. Een campagne heeft zeker drie maanden nodig voordat hij beoordeeld kan worden.