Op vaderdag kreeg ik een balpen van een voor mij nog onbekend merk. Retro51. Een mooi cadeau. De pen kwam in een net doosje met daar in een ook een klein boekje. Hierin stond de Mission Statement van het bedrijf. En daar werd ik nog het meest blij van.
Mission Statement van Retro51
Een goede mission statement is cruciaal voor ieder bedrijf omdat het de identiteit en doelstellingen van het bedrijf definieert. Het biedt een duidelijke richting en motiveert medewerkers om naar gemeenschappelijke doelen te werken. Het helpt ook bij het aantrekken van talent en klanten die zich identificeren met de waarden van het bedrijf.
Een Mission Statement wordt doorgaans ondersteund door kernwaarden. Kernwaarden zijn de fundamentele overtuigingen van een organisatie. Ze zijn van onschatbare waarde omdat ze integriteit en consistentie creëren, Wat leidt tot betere prestaties.
Om bij te monitoren hoe goed de kernwaarden worden nageleefd heb je KPI's nodig (Key Performance Indicators). Meetbare indicatoren die helpen bij het volgen van het succes in het naleven van deze kernwaarden.
Hier zijn 10 voorbeelden van hoe kernwaarden er uit kunnen zien en hoe deze te meten zijn:
Download hier de lijst met nog 150 voorbeelden van de meest voorkomende kernwaarden
Door deze kernwaarden en KPI’s te integreren in je strategische planning, kun je er voor zorgen dat je niet alleen je financiële doelen nastreeft, maar een positieve impact hebt op je hele organisatie.
"Life is too short to carry an Ugly Pen"
Kernwaarden zijn niet alleen mooie woorden maar moeten daadwerkelijk invloed kunnen hebben op het dagelijks functioneren en de cultuur van een bedrijf.
Heb je hulp nodig bij het formuleren van je kernwaarden en je mission statement? We helpen je graag.
Laat je gegevens achter en we nemen zsm contact met je op. Geheel vrijblijvend natuurlijk