In maart 2024 komt er een grote verandering bij Google. Nemelijk de update naar Google Consent Mode v2. Dit is een nieuwe set regels die betrekking heeft op het verzamelen van gegevens en het verkrijgen van toestemming voor het plaatsen van cookies en delen van persoonsgegevens. Google zal alle Ads-gebruikers vragen dit te implementeren vóór maart 2024.
Uw Google Ads-prestaties zijn rechtstreeks gekoppeld aan de kwaliteit van uw gegevens. Zonder de juiste conversietracking krijg je niet het gewenste resultaat. Hiervoor is vanaf maart 2024 wel de juiste toestemming nodig. Dit wordt geregeld via de Consent Mode van Google. De gegeven privacy toestemmingen in de cookiebar moeten met alle verzamelde data worden meegestuurd naar Google. Zonder de juiste toestemming wordt niet alle data opgeslagen
Voorheen waren er binnen Consent Mode maar 2 toestemmingsparameters: analytics_storage en ad_storage D deze zijn louter bedoeld om gegevens te kunnen verzmamelen. De verantwoordelijkheid hier goed mee om te gaan lag tot nu toe bij de adverteerders. Vanaf maart 2024 ligt deze verantwoording ook bij Google. Om ervoor te zorgen dat website-eigenaren nog steeds kunnen voldoen aan de nieuwe wetgeving, worden er vanaf maart 2024 nog twee andere parameters toegevoegd:
Als bedrijven gebruikersgedrag en website prestaties willen blijven meten en het maximale resultaat uit marketing willen halen, moeten ze overstappen naar de Google Consent Mode v2. Als je tegen maart 2024 nog niet bent overgestapt naar de nieuwe update, zul je niet in staat zijn om Google Ads goed te gebruiken
Het missen van de juiste bezoekersdate data leidt tot”:
🔴 Verstoren van je algoritmes
🔴 Geen optimale resultaten,
🔴 Het algoritme kan niet meer goed leren
🔴 Het algoritme kan slechter conversies voorspellen
Als je in 2024 nog succesvol wilt zijn met Google Ads, moet u verder gaan dan de basisprincipes en uw trackingmethodes optimaliseren. Als je gegevens goed wilt bijhouden en uw resultaten wilt maximaliseren, moet je een breed spectrum aan geavanceerde technieken voor het bijhouden van conversies implementeren.
✔️ Voorkom gegevensverlies als gevolg van trackingproblemen.
✔️ Zorg voor een eersteklas (toekomstbestendige) Google Ads-trackingconfiguratie.
✔️ Voldoe aan de privacyregelgeving (Consent Mode V2).
✔️ Zorg voor een eersteklas (toekomstbestendige) Google Ads-trackingconfiguratie.
✔️ Houd conversies van hoge kwaliteit bij (zelfs zonder cookies van derden).
✔️ Verbeter uw dataset met geavanceerde trackingtechnieken.
✔️ Blijf uw concurrentie voor met gegevens uit eerste hand.
Dan moet je actie ondernemen !! Hulp nodig? Vraag vrijblijvend informatie aan