• Wat heb ik nodig voor een productfeed ?
    Met een productfeed kun je heel veel. Je kan er alle gegevens van artikelen uit je webshop delen met anderen. Bijvoorbeeld met het merchant center van Google shopping of met Bol.com. Deze beide platformen stellen verschillende eisen aan een productfeed en hiervoor heb je dan ook verschillende feeds voor nodig. Net als voor beslist.nl, amazon of tradetracker.… Lees verder »Wat heb ik nodig voor een productfeed ?
  • Een goede datasheet is essentieel voor groei
    Een goede datafeed is het fundament van elke geslaagde B2C-campagne. Zonder datafeed is het tegenewoordig zelfs fysiek onmogelijk om te adverteren bij derden. Nu zijn er webshops die alles op eigen kracht doen – die zijn heel groot of zitten in een echte nichemarkt – maar de meeste webwinkeliers komen… Lees verder »Een goede datasheet is essentieel voor groei
  • Wat is ROAS ?
    I En hoe bereken je de ROAS? Vaak wordt de keuze gemaakt om een vast budget beschikbaar te stellen voor bijvoorbeeld Google Ads. Met dat budget probeer je zo veel mogelijk conversie en/of omzet te behalen. Maar dat betekent vaak ook dat je met je campagnes tegen budgetbeperkingen aanloopt.  Het… Lees verder »Wat is ROAS ?
  • Acquisition, Behavior en Conversion
    Het ABC-principe Het ABC-principe helpt om de oorzaak van het gebrek aan succes te onderzoeken. ABC staat hierbij voor Acquisition, Behavior en Conversion Wat je wilt analyseren zijn de manieren waarop bezoekers op je website terechtkomen, wat ze vervolgens doen op je website, en hoe ze uiteindelijk converteren in klanten… Lees verder »Acquisition, Behavior en Conversion
  • De “customer journey”
    Welke weg legt de klant af naar de conversie ? En wat kunnen we daar aan sturen ? Webanalyse gaat niet alleen over wat er op je website gebeurt, maar maakt ook inzichtelijk wat het effect is van de verschillende marketingkanalen die ingezet worden om klanten te werven Voordat een… Lees verder »De “customer journey”