Diensten

google ads performance

Commerciele Scan webshop

Een grondige analyse om het huidige verkeer in- en uitstappunten en de doorstroom in beeld brengen. Wie zijn relevante bezoekers? Waar valt makkelijk winst te halen? Hoe makkelijk kan een klant zijn reis van interesse naar de kassa afleggen? Een zoekwoordenonderzoek maakt deel uit van een goede analyse.

Promotieplan. Doelen bepalen

Als je resultaat wilt meten moet je eerst weten wat je wilt bereiken. Natuurlijk wil je meer klanten en meer omzet. Maar denk ook eens aan kleinere conversiedoelen zoals wie blijft er langer dan 5 minuten in mijn winkel? En wie bekijkt de meeste pagina’s ? Ook als mensen opzoek zijn geweest naar je telefoonnummer of adres kun je dat beschouwen als een koopintentie. Met de mix van de resultaten van je doelstellingen bepaal je welke bezoekers relevant zijn en welke niet.

Inrichten accounts.

Google heeft verschillende marketingplatformen waarbij je je accounts moet aanmaken, inrichten en met elkaar moet verbinden zoals Analytics, Google ads, Search console en Google Shopping. Maar vergeet ook Google Mijn bedrijf niet. Hiermee kun je eenvoudig veel informatie over je bedrijf aan Google kwijt waar Google dan weer mee aan de slag kan.

Opzetten advertentiestructuur

Als alles goed staat kunnen we beginnen met het inrichten van de advertentiecampagnes. Dit kan zijn Advertenties op Google Shopping of in het zoeknetwerk van Google. Maar ook display-advertenties op Google of netwerken van derden zoals affiliatie websites of sociale mediakanalen.

Rapporteren

Alle resultaten worden vastgelegd in overzichtelijke rapportages die realtime aangeven of we nog steeds op koers zijn met onze doelen en of de gedane marketinginvesteringen zich wel terug verdienen.

Optimaliseren

Aan de hand van de resultaten van de advertentiecampagnes kijken we welke doelen worden gehaald en welke niet. Worden we wel op de juiste zoekopdrachten gevonden? De verzamelde bezoekersdata kunnen we weer gebruiken weer voor het optimaliseren van advertenties en teksten.

Inrichting & beheer
Analyse Webshop
Doelen definiëren
Strategie uitzetten
Google Analytics
Google Ads
Google Search Console
Google Tagmanager
Google Mijn bedrijf
Google Merchant Center
Google Shopping Productfeeds
Google Search Ads
Google Ads Retargeting
Facebook advertising
Facebook retargeting
Facebook Catalogus
Instagram Advertising
Microsoft Advertising
LinkedIn advertising
Dedicated landingspagina’s
Marketplace koppelingen
Affiliate banners design
Affiliate productfeeds