Een goede datasheet is essentieel voor groei

Een goede datafeed is het fundament van elke geslaagde B2C-campagne. Zonder datafeed is het tegenewoordig zelfs fysiek onmogelijk om te adverteren bij derden. Nu zijn er webshops die alles op eigen kracht doen – die zijn heel groot of zitten in een echte nichemarkt – maar de meeste webwinkeliers komen er vroeg of laat achter dat ze niet zonder kunnen. En een datafeed-optimalisatie levert veel meer op dan het kost.”

Wie nu niet hard groeit, bestaat over vijf jaar niet meer

Met behulp van onze tool krijgen retailers inzicht in het rendement van hun marketingcampagne. Wij tonen onder andere welke producten wel clicks opleveren, maar weinig worden verkocht. Door een paar minuten per week even te kijken hoe je je feeds kunt optimaliseren, kun je op jaarbasis je ROI met wel vijftig procent verbeteren. Wanneer je alleen al zorgt voor betere titels, zal je merken dat je conversie met sprongen vooruitgaat. En zo zijn er nog talloze andere methodes.”

Wereldwijd is Google Shopping voor de meeste webwinkeliers nog altijd het belangrijkste kanaal, maar de snelste groeier is Facebook. Ook zie je dat marktplaatsen steeds belangrijker worden. De ecommerce-markt is volop in beweging. In de Verenigde Staten zien we dat de markt consolideert en dat er één zoekgigant, één social mediakanaal, één marktplaatsgigant en één dominante prijsvergelijker zullen overblijven. In Nederland is dat nog lang niet het geval. Hier is vooral vraag naar koppelingen met Beslist.nl, Bol.com en ook Fashionchick is voor menig webwinkelier een belangrijk kanaal geworden.

Wil je weten hoe we dat doen neem dan snel contact op

Leave a Reply

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *