Optimaliseren van je shoppingfeed

productfeed shopping

Een belangrijk onderdeel van een Google Shopping campagne is de productfeed in Merchant Center. De kwaliteit van de productfeed is de basis voor de campagne en is een uittreksel van een webshop. Zorg daarom in de basis voor volledig aangemaakte artikelen.

Zorg ervoor dat de Shopping feed zo volledig mogelijk is ingevuld. Voorkom fouten en waarschuwingen en los alle meldingen op. Dit kan bijvoorbeeld door:

  • Goede titels en beschrijvingen invullen
  • Product categorieën toewijzen
  • Merk
  • Zo veel mogelijk productinformatie opgeven. ( kleur, maat, materiaal etc. )
  • Staat: Nieuw / Gebruikt
  • Unieke productcodes meegeven ( GTIN, ofwel de  EAN’s )
  • Microdata voor prijs en beschikbaarheid toevoegen

Het toevoegen van een custom label aan de productfeed

Als adverteerder heb je de mogelijkheid om in de productfeed 5 custom labels op te nemen. Dit zijn aangepaste kenmerken waar In dit geval kan een custom label aan de feed toegevoegd worden met de term Bestseller of product met veel marge. Op deze manier kunnen deze artikelen eenvoudig herkend worden voor aparte campagnes.

Wanneer gezocht wordt op een bestseller kan er een hoge prioriteit aan de campagne een hoge gegeven worden. Door in deze campagne hoger te bieden dan de andere campagne vergroot je het vertoningspercentage. Zeker als je te maken hebt met gunstige verkoopprijzen ten opzichte van concurrenten, kunnen hiermee we mooie resultaten boeken.

 

 

Leave a Reply

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *