Wat is een cornerstone artikel ?

cornerstone

Cornercontent of cornerstone content is een zeer belangrijk aspect van SEO-strategie. Een aantal pagina’s aanwijzen voor je belangrijkste zoekwoord. Vervolgens een link maken naar deze pagina’s met uw andere pagina’s en blogs (richt je vooral op lange staart-zoekwoorden). In deze blogpost wil ik vertellen over Cornerstone-inhoud. Wat voor soort inhoud moeten deze pagina’s hebben? Wat zou u op deze pagina’s moeten schrijven? En waarom? Wat zijn precies de hoekstenen van artikelen? Cornerstone-artikelen zijn de belangrijkste artikelen op een website. Dit is de inhoud die precies overeenkomt met uw bedrijf. Deze artikelen moeten relatief hoog zijn in uw sitestructuur. In de meeste gevallen linkt de homepage rechtstreeks naar deze artikelen. Dat hoeft echter niet altijd het geval te zijn. Als je 4 pagina’s zou kunnen bedenken die je zou willen laten lezen om over je site of bedrijf te vertellen, zouden dit de hoekstenen moeten zijn. Deze artikelen moeten dus echt gericht zijn op de missie of de belangrijkste producten een website.

Cornerstone pagina’s

Markeer je inhoud als zijnde een cornerstone-artikel. Cornerstone-inhoud moeten altijd pagina’s zijn. Geen blogberichten.  Deze pagina’s zouden enerzijds tijdloos moeten zijn maar ook regelmatig moeten worden bijgewerkt. Zorg ervoor dat deze pagina’s altijd up-to-date zijn. cornerstone-artikelen moeten uitleggen, moeten beslist informatieve artikelen zijn. In een informatieve tekst leg je iets uit aan je publiek. Je wilt dat ze meer over een onderwerp begrijpen of dat je wilt dat ze je informatie gebruiken (zet de theorie in de praktijk). Een goede informatieve tekst heeft meestal nogal wat onderzoek nodig om te beslissen over de exacte inhoud van een stuk. Uw cornerstone-artikel, dat een van de belangrijkste is van uw site, verdient absoluut wat onderzoek! Bijvoorbeeld, als je een webshop hebt voor kettingzagen , moet je zeker een artikel in de hoeksteeninhoud schrijven de verschillende soorten kettingzagen. Maar je kan ook over veiligheid en over onderhoud van kettingzagen schrijven.

Wees informatief. Niet opdringerig

Zelfs op een webshop moet de cornerstone-inhoud informatief zijn. Ik kan me voorstellen dat dit soms moeilijk is. Maar cornerstone-inhoud moet niet gericht zijn op het overtuigen van mensen om uw producten te kopen. Het moeten leuke artikelen zijn die uw klanten het unieke karakter van uw product laten zien. Misschien kunt u schrijven over het gebruik van de producten die u verkoopt, of over iets wat nauw verwant is aan de producten die u verkoopt. Cornerstone-artikelen mogen niet te ‘verkoperig’ zijn maar moet uw bedrijf of de missie van uw bedrijf weerspiegelen.

Zorg ervoor dat het artikel leuk is om te lezen en buitengewoon goed geschreven. Doe hierin geen concessies.

 

Leave a Reply

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *